Selvom vi er startet, er der også plads til dig.

Du kan komme en enkelt gang og betale med mobile pay, eller du kan komme og være med på holdet. Det er helt op til dig.

 

Hvad er Crossfit?

 

Crossfit er fysisk styrke og konditionstræning. Træningen er opdelt i træningspas der generelt kombinerer elementer af styrke, udholdenhed, koordination og mobilitet.

 

Principperne i Crossfit indeholder klassiske elementer fra andre træningsformer som cirkeltræning, hvor man roterer mellem øvelser. Ambitionen med Crossfit er at give en funktionel træning, hvor man fokuserer på hele kroppen.

 

Derfor roterer man næsten tilfældigt mellem forskellige øvelser og bruger et udvalg der sætter krav til hver af de forskellige kropsdele fra gang til gang. Det giver en meget varieret træning.

 

Mange af Crossfit workouts kan være tidsbegrænset ned til 10-20 minutter, og er ikke mindre udfordrende af den grund. Den intense og tidseffektive tilgang gør også træningen mere tidsbesparende, hvorfor Crossfit er glimrende til dig, der er på farten eller har en travl hverdag og skal have det maksimale ud af tiden.

 

Crossfit inkluderer både elementer af styrketræningsøvelser med håndvægte, vægtstang og kettlebell. Der bruges også øvelser som squat og dødløft. Så for at besvare ”hvad er crossfit”, kommer man ind på elementer fra mange forskellige styrketrænings grene.

 

Udover dette træner man også øvelser, såsom box jump og kast med medicinbolde, som øger eksplosiviteten.

En typisk trænings aften kan være sådan her.

Opvarmning 10 minutter + pause
Hoppe på stedet

Sprællemand

Spark bagi

Høje knæløft

Arm i cirkler samme vej frem og tilbage

Arm i cirkler modsat hinanden begge veje

Sving arme højre og venstre. Rotation i hofte

Hoftebøjninger

Fod og håndled køres rundt

Knæ i cirkler

Reaktionsøvelse 5 stk

Englehop

Hop på stedet
 
Cirkel øvelser: 2x11 min + pause Planker
Almindelig planke

Squat med vægtstang

Planke venstre side

Lunges med kettlebells

Planke højre side

Step op på stepbræt

Planke højre og venstre rotation

Dødløft med vægtstang

Planke op og ned på hænder

Slyng med battel rob op og ned

Planke på strakt arm

Konditions øvelser 2x10 min
Hold 1. Par øvelser

Det er den der trækker der udfører øvelserne

Træk makker med elastik frem og tilbage i salen

20 engle hop

10 armbøjninger

10 benhævninger hvor makker presser benene ned igen

Skift.
 
Hold 2. Par øvelser

Plethandsker og boksehandsker

Gå og spark højt, åbne i hoften, efter plethandske frem og tilbage i salen. Se hvor langt i kan komme op.

20 Mavebøjninger og bokse på plethandsker med begge hænder.

Stå op og lave 30 hurtige kryds slag mod plethandske. Pas på ikke at ramme hinanden.

Skift
 
Nedvarmning / udstrækning
Udstrækning

Hals

Skulder

Arme forside og bagside

Ryg

Mave og side

Ben for og bagside

Læg
 


 

Gudum Nissum IdrætsForening (GNIF) | Skolevænget 5 | Nørre Nissum | 7620 Lemvig | CVR 33 33 55 71